Forsøg først selv at løse akutte problemer ved
denne vejledning.
Ved akutte problemer, som I ikke selv kan løse:
Kontakt mads-vagten telefon 2030 0258
Mistanke om fejl i kommunikationen med automat:
a) Prøve først at genstarte PC'en (der kommunikerer med automaten). Hvis det ikke hjælper, så:
b) prøv at slukke og tænde port-serveren. Hvis det heller ikke hjælper bør du:
c) kontakte MADS-udviklergruppen.
Hvis rapporter og rapportvisning (fx Vis Svar og Mangelliste/Arbejdsliste) ikke vises:
a) Problemet kan alene skyldes, at Windows har lagt visningen ned på bundlinjen. Åbn den derfra.
b) Åbn Report-baggrundsprogram (fra bundlinjen) og se log-oplysningerne,
som kan være med til at forklare problemet.
Det er en hjælp, når du derefter kontakter MADS-udviklergruppen, at du kan
gengive log-oplysningerne.
ORA-000001
gør at du skal slette din indtastning og starte forfra. Ved
kolbe-registrering vil den forekomme, hvis du prøver at gemme en kolbekode,
som allerede er registreret på et andet prøvenummer.
SPØRGSMÅL VEDRØRENDE UTILSIGTEDE HÆNDELSER (UTH) OG DIVERSE LOGS
Dyrkning:
MADS-menu: Laboratorium -> Dyrkning og resistens -> Dyrkning
Tast prøvetype -> [F12]
Søg prøven frem: skriv prøvenummer -> [F8]
Vis alle svar: Dobbeltklik på højre felt "Antal prøver"
(Antal svar for denne prøve) - luk med [F11]
Vis bakterier og log på bakterier/resistens/forgæringer: [ALT + A] for at se bakterier
-> [SHIFT + F8] for at se log på bakterier/resistens/forgæringer - luk med [ESC].